mandag 14. august 2017

Og hverdagen kom med sola i ryggen. Jeg våkner i en annen bydel grytidlig på morgenen, drikker tre glass vann på rappen og legger på plass putene i sofaen jeg har sovet på, låser meg ut og går til bussen, drar hjem for å skrive. Kyrre Andreassen fortalte meg en gang at han skrev aller best tidlig på morgenen, jeg sa jeg skrev best om natta, "tror du ja" svarte han og nå skjønner jeg hva han mente. Før klokka halv ti på morran har jeg produsert bra tekst typ en nesten fiks ferdig tekst til ei fanzine som ser lyset i september. Jeg savner Kyrre minst to ganger annenhver måned.

Jeg leker med tanken på å gå en tur rundt Store Lungegården, fort som faen så svetten spruter, ta meg en dusj når jeg kommer hjem og føne håret før jeg stikker pc'en i sekken og går på en café for å skrive mer og spise frokost når alle andre spiser lunsj. Denne dagen er en slik dag. En god dag. Jeg kjenner det på meg.