lørdag 15. september 2018



Jeg fikk en melding som gjorde meg veldig glad. Hver gang jeg blir syk pleier jeg å gjøre dette her, finne en sånn spørsmålsgreie som en eller annen kjent blogger har svart på som om verden liksom bryr seg, og så svare på det jeg også. Det er ganske gøy. Og så håper jeg alltid at noen skal lese det og bli forelsket i meg. Så her er det: 

Hvor gammel er du?
 
Jeg blir 25 i Oktober. Jeg fant ut her før idag at Katrina ikke kommer til å være her på bursdagen min. Hun kommer til å være i Kina. Jeg kommer til å fylle 25 år og Katrina kommer til å være i Kina. Det er rart å tenke på.  

Hvor høy er du?
J
eg er 173. Noen ganger viss jeg blir skikkelig full er det altfor mye. Det er for langt ned til alt. Men det går som regel fint. Jeg blir ikke så ofte så full at det blir for langt ned til alt.  


Stjernetegn? 
Vekten. Nå googla jeg års-horoskopet for vekten 2018 og ble litt satt ut for det stemte liksom helt. Her er et utdrag: «Vær oppmerksom etter mai; det kan virke som om det blir en del turbulens rundt huslige spørsmål. Dette presset bygger seg opp i løpet av juni og juli, og når sin topp i august» Jeg flytta altså i august, inn i et nytt hjem fordi det forrige føltes for turbulent.. og så... her er ett til utdrag: «Vekten kan av og til være for dynamisk. Dersom du jobber i et team, skal du være oppmerksom på at du kan skape press på teamet ditt gjennom å være for dynamisk og til tider aggressiv i din måte å håndtere utfordringene på.» eh... CLASSIC Ida... de som vet de vet liksom men det er..ja.. av og til begynner jeg å tro på astrologi. Horoskopet sier at jeg kommer til å våge å slippe kjærligheten inn i år også, dét hadde vært kult, og nok så spektakulært etter et par år i kjærlighets-eksil.
Når står du opp i hverdagen? 
Jeg prøver å stå opp klokken syv hver dag for å få en viss rutine på ting men jeg feiler hardt. Står opp når jeg våkner.... heh..

Og i helgene? 
Står jeg noen ganger ikke opp

Favorittsang akkurat nå? 


Har du tatoveringer? Null og niks. Jeg har lenge hatt planer om å tatovere et bulkskip under puppen men jeg har aldri råd til å gjøre det.  

Hva var det siste du spiste? 

En wienerpølse.
Hva var det siste du drakk?
Melk.
En hemmelighet om deg?
Jeg er mørkredd. Typ monster under sengen mørkredd.
Har du noen gang vært forelsket?
HELE TIDEN. Eller, jeg har hatt meg litt pause nå en god tid og det har sikkert vært godt det, men jeg liker veldig godt å være forelska jeg så det gjør meg ikke noe at jeg tydeligvis er på kjøret igjen. Forelskelse er noe av det jeg liker best med å leve, og kanskje aller best på avstand, for da slipper man å forholde seg til vedkommende for å oppdage at den fantastiske illusjonen som får deg til å nesten spy hver gang han passerer deg bare var tull. Ja, jeg er en av dem som blir kvalm av forelskelse.
Hvilken farge har du på tannbørsten din?
Den er brun og i bambus! Puss med bambus alle, det er bra for kloden vår!
 
Hva hører du på akkurat nå?
Sivert Høyem sin spilleliste «summer´s almost gone. august playlist.»

Er det noen du savner?
Ja. Faktisk opp til flere. Noen fordi de er gøye fine mennesker som jeg liker å være sammen med. Andre fordi vi har havnet litt på kant, og noen fordi de er døde. Sånn for å ta det fra ok til værst.
Favoritt quote?
Sånne ting driver jeg ikke med. Det var ikke en quote.  



Høy eller lav musikk? 

Høy nok. Har lytta på meg tinnitus så blir det for høyt bli det pipeorkester resten av den dagen.
Hvor drar du når du er trist?
Heim. Til fjellet ved fjorden og mamma og pappa.
Favorittfarge?
Blå er den varmeste fargen.
Hvem snakket du med sist?
Mamman min.

Hva ønsker du deg mest akkurat nå?
Å bli frisk slik at jeg kan spise toast på Folk og Røvere med Katrina. Og en ting til men det er hemmelig. 
Hva var det siste du kjøpte?
Paracet og skosåler.
Hva står det på den siste SMS'en du sendte?
Den fikk dere se øverst her!
Hva skal du gjøre til helgen?
Jeg kommer høyst sansynlig bare til å ligge her og svette. Viss ikke jeg ligger her og svetter ligger jeg nok bare her likevel. Skal se på malingsprøver som søstera mi holder på å teste ut oppe i huset. Håper jeg blir såpass at jeg klarer tråkke de hundre metra opp dit for å bidra med min ekspertise. Det høres ut som jeg kødder men jeg er alvorlig flink med farger. Er det noe jeg kan så er det farger.
Drømmereisemål? Jeg vil til Færøyene.  
Hvordan er du som venn?
Jeg håper at jeg er flink på å være en venn. Jeg er inne i en fase i livet der jeg nekter å la meg tråkke på og noen ganger overkompenserer jeg sikkert litt, men vennene mine veit jo hvorfor det er som det er og så kan de si ifra og så går det fint. Jeg tror det betyr at jeg er en god venn at jeg hører på og tar hensyn til.

Hva kan holde deg våken om natta?
Redselen for mareritt. Jeg sover lite for tiden. Eller, nå som jeg er hos foreldrene mine er det greit, her er jeg liksom helt trygg og sover som en stein – men hodet mitt har dessverre veldig uheldige søvn-assosiasjoner som gjør at jeg ikke får det helt til når jeg er aleine. det kan forklares med fire bokstaver som jeg ikke liker å forholde meg til det er noe med en p og så en t og en s og til slutt en d.  

Hvem i Kardashian-klanen er du?
Det vet ikke jeg, men alle vennene mine vet det sikkert, jeg ser på Kardashians på besøk hos dem av og til. Kanskje jeg likner mest på kameramannen.  
Hvilken TV-serie følger du med på nå?
LOVLEG! Herregud jeg elsker den serien det er så sinsykt bra alle må se på Lovleg! Så frigjort og herlig og Gunhild bare eier særheten sin og seksualiteten sin og wohooo jeg digger det!  

Hvilken bok leste du sist?

Det var Skrivekunstakademiets antologi for 2018 «Jeg trenger ikke bein for å stå her»
Hva skal du gjøre når du er ferdig med dette innlegget?
Sikkert sove. Jeg sover mye når jeg er syk. Eller spille Cooking Feever. Mest sansynlig det siste.